Sunday, August 9, 2009

Tiada "civic minded" langsung!


Pagi hari Ahad, saya ke stesen bas Medan Gopeng Ipoh kerana menghantar anak menaiki bas balik ke Tanjung Malim. Saya duduk di tempat menunggu. Tiba-tiba datang saudara ini duduk di depan saya. Tengok apa dia buat? Saya jadi tak tahan dan segera bangun. Asap! Asap! Nak di marah nanti lain jadinya…. Saya pergi ke depannya dan ambil gambar ini… Lihatlah … macam tak bersalah langsung. Sedangkan menghisap rokok di tempat awam adalah satu kesalahan yang membahayakan kesihatan orang lain…dan boleh di denda RM500.00. Siapale punya saudare... tiada ”civic minded” langsung!! Atau cikgu sekolahnya tak ajar dia dulu…..

2 comments:

  1. Salam,
    He is more like showing off and imagine there is nobody around to take action against him. What has happened to those who are supposed to take action?

    ReplyDelete
  2. yang belajar sivik n mangajar sivik pun takder kesedaran sivik...cmner nak jwb tu tn haji??

    ReplyDelete