Monday, August 10, 2009

Pensil Kontot!



Hari ini bermulalah peperiksaan percubaan PMR untuk pelajar-pelajar T3. Pagi-pagi lagi semua pelajar T3 telah berkumpul di dataran blok G. Setiausaha peperiksaan PMR, Cik Suriani bt Sharif memastikan semua pelajar berbaris mengikut kelas masing-masing. Apabila ditanya siapa yang tidak membawa kad pengenalan, maka ramailah yang tidak membawanya. Cikgu itu menegaskan siapa yang tiada KP tidak dibenarkan memasuki peperiksaan, maka kelam kabut lah budak-budak tu.. Mulalah mereka mencari ganti KP seperti kad persekolahan 001 dan sebagainya. Ada yang menalifon ke rumah minta ibubapa hantarkan KP. Biar dirasakan.... sudah diberitahu supaya membawa KP supaya di dalam PMR sebenar nanti tidak lagi terlupa.

Apabila peperiksaan bermula, saya pergi memantau perjalanan peperiksaan. Saya dapati semuanya berjalan dengan lancar. Cuma, cuba perhatikan gambar sebelah kiri dan kanan ini. Sila teka mana pelajar perempuan, mana pelajar lelaki? Haa, betul! Yang banyak pencil dan pen itu pelajar perempuan, dan pensil kontot tu pelajar lelaki.........!!

3 comments:

  1. hahahahahha
    pensil kontot tu pensil pusaka...

    ReplyDelete
  2. Salam,
    That exactly describes the scenario of male students nowadays esp in SMKSTA!

    ReplyDelete
  3. mak die pesan pensil ni dah dibacakan yassin...jdinye lau nk jwab pekse jgn tuko2 pensil..kontot pun pakei jgek..gune sampai hbz..

    ReplyDelete