Tuesday, August 11, 2009

Kongsi Jamuan....


Pada hari ini, Cikgu Abd Rajak selaku Pengerusi Kelab Staf memaklumkan kepada saya bahawa satu majlis jamuan akan diadakan pada hari Isnin depan bersamaan 17 Ogos 2009. Jamuan yang bakal diadakan itu sempena menyambut bulan Ramadhan yang tak berapa lama sahaja lagi. Lagi pun pada tahun lepas jamuan serupa juga diadakan di Makmal Bahasa. Tetapi kali ini nak diadakan di bilik guru Blok G. Jamuan ini dinamakan “kongsi jamuan” kerana menyediakannya secara bergotong royong iaitu setiap orang bawa masing-masing dari rumah. Kemudian dikumpulkan oleh jawatankuasanya dan makan secara “buffet” dalam masa yang ditentukan ikut kesesuaian waktu free guru.
Belum pun sempat cikgu Rajak cerita habis, saya yang pasal makan tak banyak kerenah ni terus SETUJU… cuma nak tanya kenapa hari Isnin tidak hari Jumaat, iaitu hari terakhir persekolahan sebelum cuti dan sehari sebelum puasa Ramadhan?
Jawab cikgu Rajak, “ Cikgu-cikgu pompuan minta hari Isnin sebab mereka nak masaknya pada hari Ahad…
Saya pun kata SETUJU lagi.
Tapi dalam hati berkata, tidakkah nanti mereka bawak yang dah ba ba basi...!!

(Nota : Saya juga setuju ianya diadakan dibilik guru blok G kerana bilik guru tu sekarang ni sudah di”imarakkan” semenjak duamenjak ada wireless ni. Dah ramai guru menginap dan berkunjung di situ apabila free..., terutama para blogger sekelian. )

Cuma jangan lupa ajak semua orang, pengetua, semua guru dan semua staf sokongan ......

1 comment:

  1. Salam,
    Nice to hear of the jamuan. But why on a Monday when it is advisable to fast especially in the month of Shaaban.

    ReplyDelete