Wednesday, September 16, 2009

Sekolah diberi cuti khas Jumaat sempena Raya


KUALA LUMPUR: Kementerian Pelajaran hari ini mengumumkan pemberian cuti khas Jumaat ini kepada semua sekolah sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri.
Pengumuman tersebut dibuat oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Timbalan Perdana Menteri.
Beliau berkata pemberian cuti khas itu melibatkan semua sekolah dan institusi pendidikan di bawah Kementerian Pelajaran.
Kabinet membuat keputusan tersebut dalam mesyuaratnya hari ini bagi membolehkan ibu bapa membuat perancangan awal perjalanan keluarga bercuti di kampung halaman masing-masing dan mengelakkan kesesakan jalan raya, katanya dalam kenyataan media.
Berikutan keputusan Kabinet itu, surat kementerian berkaitan cuti tambahan sempena hari raya sebelum ini adalah terbatal. BERNAMA

Nota:
Terima kasih di atas pemberian cuti khas ini. Dapatlah kita membuat persiapan untuk hari lebaran. Tetapi.... kalaulah pemberian cuti ini diberitahu lebih awal bukankah lebih baik... Saya telah membelikan tiket bas ekpress Transnasional balik raya seorang anak saya di SBP berhampiran Kuala Lumpur pada petang Jumaat 18.09.2009 sebulan yang lepas sebab sekolah tidak cuti pada hari Jumaat. Sekarang anak saya terpaksa menunggu di asrama sehingga petang Jumaat sedangkan mereka dah boleh balik mulai petang Khamis. Walau apa pun semoga semuanya selamat sampai ke rumah untuk berhari raya....

2 comments:

  1. alamak...sekali bace blog macm bace surat khabar la....hehhehe...alhamdulillah...dapatla orang2 yang jauh pulang awal berhari rayer..(tibe2 terpikr kalau dah posting nti dapat jauh merase ler perasaan balik kg)

    ReplyDelete
  2. cikgu-cikgu yang paling seronok dapat cuti...heheh selamat hari raya maaf zahir dan batin..

    ReplyDelete