Tuesday, September 1, 2009

Cuti sekolah dah habis….


Esok sekolah akan dibuka semula setelah bercuti selama 10 hari iaitu mulai 22 Ogos yang lalu. Sekolah akan memasuki bahagian kedua penggal kedua bagi sesi persekolahan 2009. Pada bahagian terakhir inilah masa yang sangat penting bagi seseorang pelajar, kerana semua peperiksaan seperti UPSR, PMR, SPM dan STPM terletak pada akhir sesi berkenaan.

Sebagaimana kelazimannya, apabila sekolah nak dibuka semula, saya menghantar anak-anak saya balik ke asrama. Dalam masa dua hari ini saya memandu sejauh lebih 800 km bagi menghantar 3 orang anak balik untuk meneruskan pelajaran mereka di sekolah dan kolej masing-masing. Letih memanglah letih, tetapi apa nak buat itu tanggungjawab…

Esok saya akan kembali ke sekolah semula. Berjumpa semula dengan anak-anak didik… Orang mengajar anak saya, saya mengajar anak orang, Jika saya mahukan anak saya cemerlang, saya juga mesti mengajar anak orang cemerlang….

No comments:

Post a Comment