Monday, February 15, 2010

Ke mana cuti Tahun Baru Cina ni?

Sekolah bercuti sempena Tahun Baru Cina ni selama 4 hari iaitu pada hari Sabtu, Ahad, Isnin dan Selasa. Pada petang Jumaat lagi saya sekeluarga pergi ke rumah kakak ipar saya di Rawang Selangor kerana majlis perkahwinan anaknya pada hari Ahad. Kenderaan terlalu banyak di lebuhraya. Mujur laluan ke KL tidak sesak. Yang sesak ialah laluan ke Utara atau keluar Kuala Lumpur. Tak payah nak dihairankan lagi kerana dah menjadi budaya orang kota akan balik kampung bila ada cuti agak panjang tak kira bangsa, Melayu, Cina atau India.

Lihatlah gambar deretan kereta warga kota balik kampung di lebuhraya PLUS yang saya copy dari satu web site...


Hari Ahad yang ditunggu, majlis walimatul urus anak kakak ipar saya dijalankan. Di sini saya paparkan gambar kenangan majlis bersejarah buat anak saudara saya itu..

Majlis akad nikah diadakan di masjid. Lihatlah biras saya menikahkan anak menantunya

Jamuan secara "buffet"

Selaku tuan rumah, biras saya paling sibuk pada hari itu.. kata deme, tuan rumah hari itu salamnya 'mengorek'. jadi perhatikanlah poketnya selepas bersalam dengan para tetamu jemputan. Jangan marah...bergurau saje!!


.

No comments:

Post a Comment