Sunday, May 16, 2010

SMS hari guru


Hari ini sejak pagi lagi saya telah menerima sms-sms ucapan selamat hari guru. Hendak tak hendak terpaksalah saya menjawab sms-sms tersebut. Sms yang saya hantar kepada kawan-kawan serupa sahaja teksnya. Tak ada masa hendak main hand-phone sebab hari ini saya memandu ke KL. Sehari suntuk di atas kereta.....

Walaupun begitu saya nak kongsikan sms-sms ucapan selamat hari guru yang menarik yang saya terima pada hari ini.

(1) Hari ini kita dipanggil cikgu, esok juga kita dipanggil cikgu. Bila dah bersara, gelaran tetap cikgu... Itulah manisnya menjadi cikgu...cikgu sepanjang zaman...! Selamat hari Guru!

(2) Hepi teacher's day...daripada.....

(3) Walaupun kita tak dapat ke angkasa, tetapi kita masih boleh berbangga kerana slip gaji kita ada potongan angkasa...Selamat Hari Guru!

(4) Jadilah seorang guru yang hadirnya ditunggu, hilangnya dirindu, ilmunya diburu, nasihatnya diseru, tingkahlakunya ditiru.... selamat hari guru!

(5) Kadang-kadang yang perempuan macam mak nenek membebel tak ketahuan hala, kadang-kadang yang lelaki macam atuk takpe le, sikit je, senyum membisu seribu bahasa... Apa-apa pun itu le cikgu, Serba boleh cikgu ni, loyar, mejistret, doktor, drebar, polis, kerani bank, pekerja kontrek, security guard, ahli nujum pak belalang, tukang sapu, tukang cat, tukang masak, kerja majlis daerah pun ya juga.... Kita memang hebat sanggup buat memacam kerja, Banggalah, bangga nya jadi cikgu... Selamat hari Guru!

(6) Guru bukan macam papan skate... belum main gilap, dah main pijak...! Guru bukan macam bola sepak... belum dapat kejar, dah dapat tendang..! Guru bukan macam bulu tangkis, belum main pegang, dah main pukul...! Guru IBARAT macam bola ragbi... belum dapat rebut, dah dapat lindungi... Selamat hari guru...

(7) Guru macam jari...lukanya sembuh sendiri, tetapi hilangnya tiada ganti.... Selamat Hari Guru!

(8) Erti Sebenar Seorang Guru

C : Cantik budinya
I : Inovatif praktisnya
K : Kreatif Mindanya
G : Garang Semangatnya
U : Unggul Ilmunya
Selamat Hari Guru

Terima kasih di atas ingatan dan ucap selamat tersebut!

1 comment:

  1. cikgu..slmat hari guru :))))..jasa mu akan ku kenag...

    ReplyDelete