Saturday, November 14, 2009

Majlis Konvokesyen Tadika Islam Perak

.
Hari ini saya menghadiri Majlis Konvokesyen Tadika Islam Perak Daerah Kuala Kangsar bertempat di Perak Riverside Resort. Majlis yang bermula jam 9.00 pagi itu menggabungkan konvokesyen bagi 5 buah Tadika Islam Perak (TIP) yang terdapat di daerah Kuala Kangsar ini. Tadika-tadika itu ialah TIP Kuala Kangsar, TIP Kota Lama Kiri, TIP RPA 4, TIP Sungai Siput(U) dan TIP Kampung Jeliang Manong.

Majlis perasmian dan penyampaian hadiah disempurnakan oleh A.F. Ustaz Kamal Ezzat b. Ahmed, Pegawai Tadbir Agama Islam Daerah Kuala Kangsar. Di majlis ini, saya selaku Pengerusi JK TIP Jeliang telah dipilih untuk menyampaikan ucapan aluan bagi mewakili pengerusi kelima-lima TIP ini.

Di dalam ucapan saya, saya menyeru para ibu bapa menitik beratkan pendidikan khususnya pendidikan agama untuk anak-anak semenjak mereka masih lagi kecil. Betapa sibuknya kita menjalankan tugas seharian, tanggungjawab mendidik anak-anak jangan sesekali diabaikan. Jika kita membiarkan anak-anak tanpa didikan agama yang kuat, anak-anak itu akan terbiar dibawa oleh arus yang menyimpang jauh dari tuntutan hidup sebagai umat Islam.


Saya mengiringi Tuan Pegawai Tadbir Agama Islam Daerah KK menyampaikan hadiah dan sijil kepada semua ’graduan’.

Lihatlah betapa hebatnya anak-anak tadika ini membuat persembahan


Ada persembahan nasyid, nyanyian, lakunan dan sebagainya. Sungguh mengasyikkan!


....... Bertuahnya, anak siapa ni?



1 comment:

  1. Assalam..
    Ada jual tak baju tadika utk pelajar perempuan?
    Nak beli untuk anak
    http://azilas.blogspot.com

    ReplyDelete