Wednesday, November 11, 2009

Hari Anugerah Kokurikulum 2009



Hari ini diadakan Majlis Hari Anugerah Kokurikulum Peringkat Sekolah saya bagi tahun 2009. Majlis yang diadakan bagi tujuan menghargai pencapaian para pelajar di dalam aktiviti kokurikulum itu dirasmikan oleh Tn Hj Shamsuddin b Md Zainal Abidin sebagai wakil Pegawai Pelajaran Daerah Kuala Kangsar.

Oleh kerana hari hujan pada sebelah pagi, majlis itu tertangguh kira-kira 1 jam. Namun apabila majlis bermula, ia berjalan lancar dan agak meriah juga. Turut hadir ialah YDP PIBG, timbalannya, AJK PIBG serta juga ibubapa yang anak-anak mereka menerima penghargaan pada majlis itu.

Majlis dimulai dengan pemeriksaan perbarisan unit-unit uniform oleh tetamu kehormat. Kemudian diikuti dengan ucapan aluan oleh Tn Pengetua dan selepas itu ucapan perasmian oleh wakil PPD berkenaan. Sewaktu majlis berhenti rehat, diadakan persembahan pertolongan cemas oleh unit PBSM sekolah. Persembahan itu agak menarik juga. Tahniah kepada para pelajar yang berjaya membuat para penonton ‘terpukau’ walaupun masa berlatih mereka adalah terhad kerana peperiksaan akhir tahun.

Pertunjukan resusitasi kardiopulmonari (CPR) terhadap "mangsa kemalangan"

Oleh kerana bilangan para pelajar yang menerima anugerah dan sijil agak ramai, majlis menjemput beberapa orang sebagai penyampai hadiah. Diantaranya Wakil PPD, Tn Pengetua, YDP PIBG dan saya sendiri………………
.

No comments:

Post a Comment