Sunday, November 8, 2009

Kejohanan pingpong antara staf

Pagi ini saya menyertai kejohanan pingpong terbuka antara guru dan staf sekolah. Ramai juga guru lelaki dan staf swasta yang menyertainya. Walaupun tujuan pertandingan ini diadakan hanya untuk mengeratkan silaturrahim sesama sendiri dan melegakan fikiran setelah penat bertugas sepanjang minggu, namun kesungguhan guru-guru dan staf bermain amat dibanggakan.

Pemain-pemain dibahagikan kepada dua kumpulan secara undian. Pertandingan peringkat awal dijalankan secara liga manakala peringkat suku akhir dan separuh akhir dijalankan secara 'kalah keluar'. Siapa yang muncul juara dan memenangi hadiah 'kereta persona' itu pun, saya tak pasti, sebab saya balik awal, letih bebeno...

Saya yang bermain dalam kumpulan A dapat juga menunjukkan 'bakat terpendam' dengan dua kemenangan 'bergaya' dan hanya dua kekalahan 'tipis' (ewah !) Yang seronoknya 2 orang cikgu yang kalah dengan saya tu berkata yang dia senggaja buat-buat kalah, takut nanti saya balas dendam, bagi banyak 'jadual relief' kepada dia........

1 comment:

  1. Hari isnin ni kita teruskan perjuangan bila waktu free. Jangan lupa bawa 'bet' keramat tu...Hahahaha
    Kalau saya menang setahun tak payah relief haaa...

    ReplyDelete