Monday, July 26, 2010

Sudah setahun…

Puas saya cuba mengingatkan apakah peristiwa-peristiwa yang pernah dilalui pada tarikh 25 Julai. Akhirnya baru saya dapat mengimbau pada tarikh 25 Julai tahun lepas lah saya mula belajar membuat blog ini di dalam kursus perkembangan staff (LADAP) di sekolah. Pada masa itu allahyarham cikgu Mohd Norazam mengajar kita asas-asas membuat blog. Beliaulah yang membantu saya mengujudkan blog ini dan menjadikan sample untuk ditunjukkan kepada semua guru-guru yang hadir. Maknanya kelahiran blog “Cikgu Zuhairi Manong” pada ketika itu disaksikan oleh semua guru melalui skrin di bilik gerakan blok G….

Sekarang blog ini telah pun berusia setahun... Bukan senang satu blog bertahan hingga setahun.. Lihat sajalah senarai ”blog list” di sebelah. Ada yang dah berbulan-bulan tak diaktifkan... malahan ada yang dah ber”sawang” pun!!

Jadi saya sungguh bersyukur dalam tempoh setahun saya telah membuat 260 post kesemuanya samada artikel yang pendek mahu pun yang panjang.... Terdapat pulak 25 orang followers, ada anak murid, ada kawan-kawan dan ada antaranya yang saya tak kenal, kerana ia tak mengenalkan dirinya. Namun terima kasih banyak-banyak. Terima kasih juga kepada rakan-rakan yang sering memberi komen... Kadang-kadang di sekolah, kita masing-masing sibuk dengan tugas, tetapi di alam ICT kita dapat bertukar fikiran dan memberi cadangan yang bernas....Sebenarnya bila ada komen barulah kita tahu pendapat kita dibaca atau tidak dan apa pula respon mereka.

Ada yang bertanya, masa bila saya mengadap note book untuk menulis tu... Sebenarnya saya mengadapnya hanya di rumah apabila tak ada apa yang nak dibuat. Biasanya pukul 10 ke atas, sebelum melelapkan mata...Di sekolah saya tak pernah pun untuk menulis begitu kerana kerja-kerja sekolah yang banyak. Sebab itu, semasa ’streamix’ di rumah saya rosak atau kerana ’tiada line’ suatu masa dulu, blog saya ini juga mogok!...

Semoga blog ini terus mendapat kunjungan kawan-kawan... terima kasih!

Untuk melihat “Post” yang pertama pada 25 Julai 2009.... klik alamat di bawah...

http://zuhairimanong.blogspot.com/2009/07/assalamualaikum-selamat-datang-ke-blog.html



...

1 comment:

  1. heheh teruskan menulis hehehe sya setia baca sbb sys follow heheheh i/allah blog sya takkan bersawang sawang pun jp jerk heheh

    ReplyDelete