Sunday, May 22, 2011

Majlis Jamuan Makan Malam Alumni


Majlis Jamuan Makan Malam “Nostalgia Kenangan Lalu” anjuran kelab alumni SMKSTA Manong telah diadakan pada 21 Mei mulai jam 8.00 malam di dewan besar sekolah ini. Majlis ini juga dinamakan Majlis Makan Malam Noltalgia Bersama Bekas Guru-guru.

Program yang menghimpunkan semula semua bekas guru-guru dan murid-murid SMSTA bertujuan semata-mata untuk memberi satu penghargaan dan anugerah kepada semua bekas guru-guru yang pernah mendidik murid-murid di sekolah ini. Program Majlis Makan Malam ini dirasmikan oleh Ybhg. Tan Seri Dato’ Abdul Syukor b Hj Abdullah, Mantan KPPM yang juga mantan pengetua SMKSTA yang ke-2.

Ramai bekas guru-guru yang telah hadir di majlis ini. Di antaranya ialah Tn Hj Ahmad Arbi Hamzah (mantan Timbalan Pengarah JPN Perak) dan isterinya Pn Hjh Hasnah, Cikgu Ali Akbar, Cikgu Khalid Nordin, cikgu Azlan, cikgu Abdul Fatah, cikgu Mokhtaruddin, cikgu Sazali, ustaz Khairani dan lain-lain. Bekas-bekas pengetua yang hadir pula ialah Dr Abdul Syukor (pengetua ke-2), Tn Hj Azidin (pengetua ke-3), Tn Hj Mohd Isa (pengetua ke-9) dan Pn Hjh Norliah (pengetua ke-11). Saya sebenarnya mengenali ramai bekas guru-guru di tahun 70-han dan 80-han di sekolah ini semasa saya menjalani Latihan Mengajar di sini pada tahun 1979 yang lalu.

Cikgu-cikgu angkatan tahun 90-han yang hadir antaranya cikgu Hj Osman, Pn. Norhayani (cikgu Wok), Pn Salmah, Ustaz Md. Radzi, cikgu Kamaruddin, cikgu Azhar, cikgu Azmi dan lain-lain yang tak dapat saya sebutkan namanya.

Suasana di dewan besar yang dipenuhi dengan tetamu dari kalangan bekas guru dan bekas murid itu sangat meriah, mesra dan penuh silatur rahim kerana maklumlah kawan-kawan lama dapat berjumpa semula setelah berpisah 20 atau 30 tahun. Begitu juga kelihatan ramai bekas murid bersalam dan berpelukan dengan bekas guru-guru mereka sambil bertanya khabar dan mengucapkan terima kasih di atas jasa-jasa dan pengorbanan guru. Semoga hubungan ukhuwah seperti ini diteruskan pada masa-masa akan datang….






Ketibaan Dr Syukor disambut oleh rakan-rakan lama.





Tn Hj Ahmad Arbi Hamzah, 13 tahun mengajar di SMKSTA





Tn Hj Marazlen (PPD K.Kangsar) bekas murid, tak dapat menyembunyikan perasaan terharu berjumpa bekas guru dan rakan-rakan. Merakamkan kenangan dengan mengambil gambar...





Ucapan-ucapan di majlis perasmian....





Majlis dihiburkan dengan dendangan lagu-lagu hindustan oleh "Mohamad Rafi Malaysia"





Yang ni...., dua orang bekas Penolong Kanan Pentadbiran SMKSTA....(ape senyum-senyum!)



1 comment:

  1. Kan senyum ngonyen je...he he.
    Nak pergi tapi ada hal last minute, naya je.

    ReplyDelete