Saturday, May 28, 2011

Hari Terakhir di SMKSTA

.
Pagi Isnin 23 Mei 2011 satu perhimpunan khas diadakan di dewan sekolah. Peperiksaan pertengahan tahun ting. 4 dan 5 yang masih belum selesai disusun semula jadualnya bagi memberi laluan majlis khas itu diadakan. Majlis apa pulak tu?




Pn Noriani bt Ariffin, PK Hem menerangkan tujuan majlis itu diadakan.




Barisan guru-guru mendengar dengan begitu teliti…

Para pelajar juga kena dengar walaupun ada yang masih nak membaca ‘last minute’

Kemudian saya dipanggil menyampaikan ucapan buat kali terakhir…

Pantang diberi peluang, saya pun menghujjah satu persatu, di majlis perpisahan penolong kanan pentadbiran yang diadakan setelah lebih 14 tahun memegang jawatan itu dan setelah bertugas lebih 16 tahun di sekolah ini… Segala cerita suka dan (tak ada duka) nak disampaikan dalam masa itu…



16 tahun bukan jangkamasa yang pendek ye? … budak-budak form 5 tu baby lagi, budak-budak form 4 pulak masih atas langit…

Lepas saya berucap panjang, bangkit pula Miss Lata ini, memanggil saya keluar sekali lagi kerana guru-guru nak sampaikan sesuatu…


Mula-mula Guru Kanan Votek, En. Mat Khaili …



Lepas tu Guru Kanan Sains, En Ramli Sharif…




Kemudian Guru Kanan Kemanusiaan, Pn. Nurul Uyun…




Yang ni PK Hem, Pn. Noriani mewakili G7




Yang ni KP Pendidikan Islam, Pn Suriawati.... mak oi !




Kepada semua, saya mengucapkan ribuan terima kasih di atas sumbangan hadiah kenangan yang disampaikan. Jutaan terima kasih di atas segala kerjasama yang diberikan semasa saya menjalankan tugas di sekolah ini. Saya juga memohon sebeliun kemaafan di atas segala kesalahan dan kekasaran yang saya lakukan yang telah menyinggung perasaan kawan-kawan semua…

Bintang barat terbit petang,
Bintang timur terbit pagi,
Jika tidak melarat panjang,
Ada umur ketemu lagi…

.

1 comment: