Saturday, January 9, 2010

Azam tahun Baru saya....


Sudah lebih seminggu kita di dalam tahun baru 2010. Blogspot saya ini tidak dapat di ‘update’ kerana terlalu banyak kerja yang saya lakukan menjelang sesi baru persekolahan dan tugas lain berkaitan dengan peperiksaan. Kedua-dua tugas ini memerlukan pemerhatian dan tumpuan yang lebih dan utama. Tetapi alhamduliLlah, semua tugasan itu telah selesai dan sekarang barulah saya dapat melihat-lihat blog kesayangan ini.
Masih tak ketinggalan untuk saya mengucapkan Selamat menyambut tahun baru 2010. Setiap kali menyambut tahun baru, kita selalunya membuat azam baru. Ataupun paling tidak, kita memasang niat untuk membuat perubahan dalam hidup agar hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik daripada hari ini.
Saya juga mempunyai azam baru. Nak tahu apa azam tahun baru saya? Okey sama-sama kita hayati azam tahun baru saya ini.. Kome jangan gelakkan azam tahun baru saya, ok!

(1) Nak bekerja mendidik anak-anak murid dengan bersungguh-sungguh. (Nak menggunakan masa maksimum 40 minit setiap waktu pembelajaran- tak mahu masuk lewat lagi...)

(2) Nak meningkatkan pencapaian akademik pelajar-pelajar sekolah saya. (Akan sentiasa memberi nasihat dan peransang kepada semua pelajar bila ada kesempatan)

(3) Nak memberi sebanyak mungkin sumbangan idea, fikiran dan tenaga kepada pentadbiran sekolah saya.

(4) Nak menjadi suami dan bapa yang bertanggungjawab kepada ahli keluarga saya.
(5) Nak memberi sumbangan yang berguna kepada masyakarat sekitaran tempat tinggal dan kampung saya.

(6) Dan paling tak lupa nak meningkatkan amal ibadat sebanyak-banyaknya kepada Tuhan Rabbul Alamin... ( umur sekarang dan setengah abad yob!)
Semoga azam tahun baru ini dapat dijayakan dengan izin dari Allah jua. Semoga rezeki dan pendapatan yang diterima setiap bulan itu menjadi berkat dan halal sesuai dengan kerja yang dilakukan.
.

2 comments:

  1. Den pun nak macam semua di atas tu jugak, hehe

    ReplyDelete
  2. Amin. Semoga keenam2 azam tu dapat dilaksanakan pada tahun ini. Kalau tak dapat juga boleh bawak ke tahun 2011 ek!

    ReplyDelete