Sunday, March 20, 2011

Selamat Datang Tn Pengetua Yang Baru.

.
Pada hari Khamis 17 Mac yang lepas, Tn Hj Shamsuddin bin Md Zainal Abidin telah melapor diri ke sekolah sebagai tn pengetua yang baru. Beliau sebelum ini merupakan Penolong PPD (Pengurusan Akademik) di PPD Kuala Kangsar.

Sebagai seorang pegawai yang begitu lama bertugas di PPD, (16 tahun), kehadiran beliau ke sekolah tentunya akan membawa banyak idea, teori dan wawasan untuk di praktikkan di sekolah ini. Pengalaman bekerja sebagai pegawai yang dikhaskan untuk pengurusan akademik di peringkat daerah, tentulah boleh beliau gunakan untuk mengurus dan mentadbir sebuah sekolah luar bandar seperti sekolah ini.

Kalau boleh diibaratkan, seorang pegawai pertanian yang sebelum ini bekerja di pejabat, yang kerjanya memberi nasihat kepada petani-petani bagaimana harus menanam, membaja dan menuai hasil tanaman, sekarang diarahkan turun sendiri ke sawah pula untuk menanam, membaja dan menuai hasil tanaman, maka sudah barang tentu sentuhannya akan menghasilkan hasil tanaman yang meningkat berlipat ganda...... Semoga beliau dapat melaksanakan tugas dengan cemerlang dengan ’team’ yang ada di sekolah ini.

Tn Hj Shamsuddin merupakan pengetua saya yang ke-7 sejak saya bertugas di sekolah ini. Dulu kami sama-sama Guru Kanan Pentadbiran (sekolah gred B). Beliau di SMK Tun Perak dan saya di sini. Mulai sekarang saya berharap saya tidak tersasul memanggil namanya sebagai ”Din” kerana dulu memang saya memanggil namanya begitu....
.

1 comment: