Sunday, March 13, 2011

Majlis Perpisahan Tn. Pengetua

.
Walaupun telah lebih dua minggu saya mendengar ‘cakap-cakap’ tn. pengetua saya, Tn Hj Mohd Kamil akan ditukarkan dan kami akan mendapat pengetua yang baru, namun pihak sekolah hanya menerima surat pertukaran tersebut pada hari Khamis 10 Mac yang lepas. Itu pun surat yang dibawa sendiri oleh tn. pengetua sebaik sahaja balik dari menghadiri taklimat khas pertukaran itu di JPN Perak.

Dengan itu sahlah yang beliau akan bertukar jawatan dari seorang pengetua ke jawatan Ketua Penolong Pengarah Hal Ehwal Murid Sektor Pengurusan Kemanusiaan, JPN Perak, Ipoh. Tarikh kuat kuasa pertukaran ialah pada 1 Mac 2011. Memandangkan sekolah akan bercuti pertengahan penggal satu selama seminggu, saya terus mendapatkan kepastian beliau, bilakah tarikh akhir beliau bertugas di sekolah ini.

Setelah itu saya berbincang dengan PK-PK dan GK-GK yang lain agar kita mengadakan majlis perpisahan tn pengetua sebelum sekolah bercuti. Saya telah meminta guru bertugas mingguan mengadakan perhimpunan khas pada hari Jumaat. Secara kebetulan pula dewan besar tidak boleh digunakan kerana syilingnya sedang dibaiki, maka majlis terpaksalah diadakan di dataran kejat sahaja.

Saya meminta seorang GK menyampaikan ucapan bagi mewakili guru-guru dan meminta ketua pelajar menyampaikan ucapan bagi mewakili para pelajar. Saya juga telah meminta pelajar kelas tingkatan 5 Sains 1 menyampaikan satu persembahan di dalam majlis itu nanti.

Alhamdulillah, majlis yang dirancang pada petang Khamis itu telah dapat dilaksanakan dengan jayanya pada perhimpunan khas pagi hari Jumaat. Saya memohon maaf bagi pihak warga sekolah kerana majlis perpisahan yang ringkas dan tak dibuat secara 'penuh persediaan' kerana kesuntukan masa. Walau apa pun, jasa pengetua kepada sekolah ini sangatlah banyak dan akan dikenang sampai bila-bila.... Sebillion terima kasih kami ucapkan..


Tn pengetua menyampaikan ucapan terakhir kepada para pelajar dan guru-guru

Pelajar 5S1 membuat persembahan



Pengetua menyaksikan persembahan




Pengerusi Kelab Staf menyampaikan hadiah kenangan




Dikerumuni oleh para pelajar yang ingin bersalaman selepas tamat majlis

.

No comments:

Post a Comment