Friday, September 10, 2010

SMS Hari Raya


Kad raya di sebelah adalah satu-satunya kad raya yang saya terima pada tahun ini. Hanya sekeping sahaja. Macam mana nak dapat kad, saya sendiri pun tidak menghantar kad selamat hari raya kepada orang lain.

Zaman sekarang orang tak berminat lagi menghantar ucapan hari raya melalui kad. Orang kini mengunakan perkhidmatan SMS sahaja untuk mengucapkan selamat hari raya kepada kawan-kawan atau saudara mara yang jauh.

Berikut saya abadikan SMS-SMS yang saya terima dari kawan-kawan pada hari raya ini:

1. Lemang ketupat dimasak segera, Buat santapan di hari mulia, 1 Syawal kian menjelma, Ampun dan maaf dari kami sekeluarga. Drp Fairuz & family Manong, KK.

2. Slm aidil fitri maaf zahir batin from Atan loji air Manong

3. Selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir batin, sempena bulan yang mulia ini eratkan silaturrahim supaya orang melayu bersatu, kuat, berani dan sama-samalah ujudkan jaringan ekonomi melayu perjuangkan demi agama, bangsa dan tanah air. Drpd. Hj. Yat

4. Assalam. Insya-Allah moga iman kita tiada digugat dari segala pancaroba keduniaan yg lagha, motivasi sebulan sbg bekalan menuju hari muka, Selamat Hari Raya. Ikhlas dari abg Adib + Kak Fuziah sklga. Taman Bunga Raya

5. Salam. Selamat Hari Raya. Mohon kemaafan segala salah dan silap. Tk – Drpd Ustaz Taufik, JPN

6. Setelah sebulan di madrasah ramadhan didoakan semoga kita mendapat TAQWA yang dijanjikan. Salam aidilfitri maaf zahir batin dari Ust. Osman sekeluarga (Sungai Siput)

7. Ya Allah yang sedang membaca SMS ini adalah saudaraku yang sangat baik padaku. Berikanlah dia kenikmatan dalam ibadah. Perkayakan dia dengan kesabaran dan kasih sayang, hidupkanlah nuraninya, muliakanlah wajahnya dengan ketaqwaan, amin. Selamat menyambut hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin. Dari Saya. (En Halim Saad, Terung)

8. Assalamu alaikum. Selamat Hari Raya, Kullu Ammin wa antum bi khair! Dari Ust Meor Nazri

9. Terima kasih tuan haji, Saya pun sama la. Selamat Hari Raya Maaf Zahir batin. – drpd Ust. Azhari Zain

10. Selamat Hari raya, maaf zahir batin. Drpd. Nazri Bahador sekeluarga

11. MMS – Takbir Raya. Drp Khairun Nasri Clifford

12. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf lahir batin. Drp. Sabki (SK Lempor)

13. Assalamu alaikum wr. Wb. Selamat Hari Raya Aidil fitri. Maaf Zahir dan Batin. Takbir dan Tahmid memenuhi alam, bersyukurlah kerana mendapatkan kemuliaan Ramadhan, hiasi Syawal dengan Kemaafan, Ikhlas drpd. Hj. Kamaruzaman (Murad), Hjh Normah dan keluarga.

14. Allahu Akbar, (3X)...Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin, drp Cg. Kamaruddin (Hashim) dan keluarga.

15. Assalamu alaikum, TK Tn Hj. Sememangnya .... Indah langit kerana awan, indah laut kerana kebiruan, indah Ramadhan kerana keinsafan, indah aidilfitri kerana kemaafan. Sesungguhnya... hidup ini menjadi indah jika masih ada rasa maaf. Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf zahir dan batin. Drp Munizam & fmly.

16. Salam. Sebening air wuduk, sesuci Al Quran, semerdu alunan zikir, seindah solat 5 waktu, setenang hati yang tiada rasa benci atau dendam. Jika tangan X sempat berjabat, jika muka tak sempat bertatap, bukalah pintu kemaafan. Selamat menyambut HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN, drp Cikgu Zabidi sekeluarga (Timb. PPD Hulu Perak)

17. Jika kesilapan semalam belum terampun, ”MAAFKANLAH”... Jika kesilapan hari ini menyakitkan hati, ”LUPAKANLAH”.... Jika kesilapan esok mendatang, janganlah dibawa ke AKHIRAT,...Ingin ku Mohon ampun dan maaf andai...terkasar bahasa, terlanjur bicara, kerana ku juga insan biasa. Selamat Hari raya maaf Zahir dan batin....drp. Cikgu Ramlee Saad sekeluarga.

18. Selamat hari Raya Maaf Zahir dan Batin drp Mokhtar Pandak Ahmad

19. Salam aidilfitri maaf lahir batin. Drp Hj Shamsuddin Pen. PPD

20. Selamat Hari Raya. Wassalam...Drp Hj Zamaili

21. Tangan dihulur tak kesampaian, Senyum diukir tak kelihatan, SMS dikirim tanda ingatan, Di Aidil fitri kita bermaafan. Selamat hari Raya Maaf Zahir & Batin dr Zuraida (RPS Ipoh) dan FAMILY.

22. Selamat Hari Raya. Maaf kalau ada salah dan silap tutur kata atau kelakuan. Hj. Roseli dan keluarga (Seberang Perak)

23. Slmt hari raya semoga semangat ramadhan dibawa dalam kehidupan hingga ramadhan tahun hadapan dan hari akan berlalu adalah hari tanpa dosa... Selamat ari Raya maaaf zahir batin...Hj Salim (Clifford) sekeluarga.

24. Sama2...maaf zahir Batin ...ust Radzi Ismail (SBPI Gopeng)

25. Andai hati sebening kaca, tentu tiada yang akan terluka, andai bibir berkata mulia, tentu tiada yang akan tersiksa, andai kata selembut sutera, tentu tiada yang akan kecewa...tapi hati, bibir dan kata tiada pernah ada yang sempurna, hanya maaf tulus yang bisa hapuskan noda dan dosa. Salam Idulfitri, Maaf Zahir & Batin..- Rohizan, Suami & Korga.

26. Salam, terima kasih cikgu Zuhairi atas ingatan... Sebening air wuduk, sesuci Al Quran, semerdu alunan zikir, seindah solat 5 waktu, setenang hati yang tiada rasa benci atau dendam. Jika tangan X sempat berjabat, jika muka tak sempat bertatap, bukalah pintu kemaafan. Selamat menyambut HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN, drp cikgu Norliah Lazim & Keluarga (Pengetua Cemerlang SMK Clifford)

27. Allahu Akbar 3X, La ila ha ilLahu WalLahu Akbar. Allahu Akbar, wa lilLahilham.. Selamat Hari raya Idulfitri. Minal aidin wal faizin. Maaf zahir dan batin. Drp Ramali Abd Rahman (SIS) sekeluarga.

28. Salam aidilfitri maaf zahir dan batin. Ramadhan berlalu Syawal menjelma. Ada yang gembira ada yang berduka, « taqabballahu minnaa wa minkum « Semoga Allah menerima dari kami dan dari kamu semua. Dengan rendah diri menghulur tangan kemaafan dari Dr (H) Junaidi n Famili.

29. T.kasih. Selamat Hari raya. Esok kita jumpa insya-Allah – Hjh Anisah SMT Kemunting

30. Masak lemang sambil berdiri, untuk hidangan di aidil fitri, Nak kirim kad raya esok posmen dah cuti, bukan lupa tradisi, tapi ikut teknologi terkini di hujung jari, SMS pengganti diri, SELAMAT AIDIL FITRI, Maaf zahir batin...drp Pn Durrah

31. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI... Ya Allah, di bulan yang penuh barakah, Rahmat dan Magfirah, kau berkatilah saudara aku yang baik ini, limpahkan rezekiMu kepadanya, bahagiakan ia dan keluarganya, mudahkan urusan. Terimalah ibadahnya serta ampuni segala dosanya dan kedua ibubapanya. Maaf Zahir dan Batin...En. Fadhil Kantin.

32. SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN drp Ramli Sharif

33. Satu Syawal menjelang tiba, Takbir bergema menggegar jiwa, Sekiranya ada salah dan dosa, Ampun dipinta di hari mulia...Salam aidilfitri maaf zahir & batin – drpd Noor Shidah dan keluarga.

34. Tq. Slamat hr raya aidilfitri.. ampun maaf dipinta dr ku, Nur Fyezura:-)

35. Takbir bersahutan, Syawal tiba jua, Mohon kemaafan. Moga puasa penuh rahmatNya. Selamat Aidilfitri – En. Mohd. Azam Pengetua SMK Tun Perak

36. Sama2 tq maaf zahir dan batin – Azhar Mahamod

37. Lapar berpuasa terketar-ketar, bila berbuka lega rasanya, Kad raya tak sempat nak hantar, SMS pun boleh dikira grand juga!! Mulut terkadang salah berucap, mata terkadang salah melihat, hati terkadang salah menduga, Mohon maaf, ampun dipinta. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI – drp Anas & famili (Langat, Selangor)

38. Sama-samalah kita mendapatkan keberkatan-Nya. Amin. Maaf zahir dan batin – Faizun Beluru.

39. Minal aidil wal faizin, kullu a’min wa antum bikhair. Maaf zahir batin. Dari kami d Muar (Husnul)

40. Assalam, tanganku hulur tak kesampaian, senyumku ukir tak kelihatan, sms ku kirim tanda ingatan, di aidil fitri kita bermaafan. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf zahir & Batin. Salam kepada semua. Drp MIOR & keluarga (En. Mior Ahmad – Pengetua SMK Hamid Khan)

41. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin – Ahmad Badli Sah SMK Tan Sri Abdul Aziz Lenggong

42. Ya Allah, akhir Ramadhan yang barkah ini, muliakan dan sayangi saudaraku ini, bahagiakan keluarganya, sihatkan tubuh badannya, berkati rezekinya, kuatkan imannya, beri kenikmatan ibadah puasanya, jauhkannya dari fitnah, suburkan benih keislaman pada zuriat dan keturunannya dan masukkannya dan keluarganya dalam syurgaMu tanpa hisab, Amin, Ya Allah. Selamat Hari raya Aidil fitri, maaf zahir dan batin. – Arif, Ju + anak2.

43. Ya Allah, d penghujung Ramadhan yang penuh barakah ini, dan menjelang Syawal yang mulia, ku mohon Kau berkati & muliakan saudaraku ini. Anugerahkan kebahagian untuk dirinya & keluarganya, kurniakan ia segala kekuatan & kegagahan iman, limpahi & berkati rezekinya, tinggikan darjatnya, makbulkan segala hajat, doa & taubatnya. Amin Ya rabbal’alamin. Salam Syawal minal aidil walfaaizin... maaf zahir & batin. – dari Farid Ipoh sekeluarga.

44. Selamat Hari Raya Aidil fitri. Maaf Zahir dan Batin. Drp Adnan Rejab & keluarga. TQUM

45. SMT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN – KAMIL N FAMILI (Pengetua)

46. Mualaikum mussalam...sama-samalah kita menyambutnya. Tq – Fauzi Shaari Simpang Beluru

47. Salam aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin – Halimhusairy

48. Ramadhan berakhir aidilfitri dinanti, bersama kita eratkan mesra, tangan dihulur maaf dipinta, semoga gembira di hari raya. MAAF ZAHIR BATIN. Dengan ingatan tulus ikhlas daripada Noriani sekeluarga.

49. Ok. Sama-sama, Tq – Hj Kamal Tsung Wah

50. Selamat h.raya maaf z & batin. Drp Mior Othman SMKBM

51. Adat jauh berberita, adat dekat puji memuji, andai berbicara tersilap kata, maaf dipinta sepuluh jari. "Selamat Hari Raya Aidilfitri 1431H" Semoga Allah menerima amal ibadah kita semua, amin ya Rabuul Alamin. Mohon Maaf Zahir dan Batin - Pn. Nurul Uyun

Catatan :
SMS yang saya ’send to many’ berbunyi... Salam, Semoga Ramadhan yang berlalu telah berjaya mengubah sempadan IMAN kita kepada yang lebih baik. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. Maaf Zahir dan Batin. Drpd. Zuhairi Manong.

.

2 comments:

  1. Cari juga sms saya tapi sebab sms lambat tu pasal tak ada. Semoga jaga makanan selepas raya nanti kolestrol tinggi.

    ReplyDelete
  2. rajinnye salin semua sms tu... keme akan ikut perkembangan blog ni.Apa-apa pun thniah kerana dapat berkongsi cerita...dr keme d muar.

    ReplyDelete