Sunday, April 11, 2010

Perkampungan Akademik Tingkatan 3

Cuti Sabtu dan Ahad pada hujung minggu ini sungguh sibuk buat kami warga sekolah ini. Terdapat dua program besar dijalankan yang melibatkan ramai pelajar dan guru. Pertama, ialah Perkampungan Akademik PMR anjuran unit kurikulum dan unit kaunseking manakala yang kedua Program Sure A anjuran Panitia BI.

Seramai 104 dari 133 pelajar tingkatan 3 menghadiri kursus 3 hari 2 malam Perkampungan Akademik PMR itu. Pelbagai pengisian disampaikan seperti motivasi dan kemahiran belajar. Walau pun penginapan semasa kursus ini hanya di bilik-bilik darjah, sebahagian besar peserta sungguh seronok mengikut program ini. Buktinya mereka dapat mengikuti semua aktiviti itu dengan cergas dan gembira.



Salah satu yang menarik dalam program ini ialah adanya slot perkongsian pengalaman dengan 2 orang pelajar cemerlang SPM 2009. Mereka ialah Mohamad Rusydi (11A) dari SBPI Rawang dan Mohamad Syafiq (10A) dari SBPI Gopeng. Para peserta telah didedahkan dengan pelbagai teknik dan kemahiran sebagai persiapan mereka menghadapi PMR nanti.



Saya diberi kesempatan membuat perasmian penutupan kursus tersebut. Dalam ucapan saya, saya menyeru semua pelajar tingkatan 3 berubah dan berusaha bagi mencapai matlamat kejayaan dalam PMR nanti. " Untuk mencapai suatu yang "besar", kita mesti korbankan banyak pekara yang "kecil", kata saya.
Kursus tamat jam 12.00 tengah hari, hari Ahad. Selamat pulang ke pangkuan keluarga.....
...

No comments:

Post a Comment