Sunday, April 25, 2010

Perginya seorang sahabat

Petang Khamis lalu warga pendidikan di daerah Kuala Kangsar dikejutkan dengan berita kematian mengejut Penolong Kanan SMKRLKT Lasah, Allahyarham Fuad Firdaus. Dikhabarkan Allahyarham terjatuh di dalam makmal computer dan tak sedarkan diri selepas mengendalikan Kursus LADAP guru-guru SM Lasah pada jam 5.00 petang
.
Kira-kira jam 5.30 petang saya mendapat panggilan dari Pen. PPD PSO Tn Hj Zaharuddin mengkhabarkan berita sedih itu. Memang saya agak rapat dengan allahyarham kerana kami adalah antara PK yang agak lama telah bertugas. Kali terakhir saya bertemu beliau semasa kursus tahunan Penolong Kanan Pentadbiran Negeri Perak di Taiping Golf Resort 6-8 April yang lalu. Saya satu kumpulan bengkel dengannya semasa kursus itu.

Pagi Jumaat semalam saya bersama tn pengetua Hj Kamil telah turut menziarahi keluarga beliau di Taman Makmur Sungai Siput(U). Semasa kami sampai, beliau telah pun dikafankan, cuma menunggu van atau ambulan untuk di bawa dan semadikan di Kampung halamannya di Kampung Lintang.



Kaum keluarga dan sahabat handai menziarahi allahyarham di rumahnya di Taman Makmur....

Saya berdoa semoga Allah meletakkan rohnya bersama-sama dengan orang beriman dan diampunkan segala dosa-dosanya...Amin! Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali...

..

No comments:

Post a Comment