Tuesday, April 20, 2010

Kursus Pengawas Sekolah

Hujung minggu lepas semua pengawas sekolah ini telah menghadiri suatu kursus kepimpinan bertempat di bukit peranginan Cameron Highland. Seramai 60 orang pengawas tersebut telah bertolak ke Cameron Highland dengan bas yang disewa oleh pihak sekolah pada pagi hari Jumaat lagi. Seramai 9 orang guru juga telah berkereta dan bersama-sama mengiringi bas tersebut kerana membawa pelajar yang tak muat bas dan juga membawa barangan keperluan kursus.

Di Cameron Highland, mereka menginap di rumah peranginan persekutuan yang telah di'booking' lebih awal. Ramai guru-guru serta ahli keluarga mereka juga turut sama 'meramaikan' kursus pengawas ini. Sepanjang 'penginapan 3 hari dua malam' itu, pelbagai pengisian kursus dipenuhi dengan disampaikan oleh guru-guru pengawas dan tn pengetua sendiri.

Sewaktu saya bertanya kepada pengawas terbabit, rata-rata menyatakan kursus tersebut amat berguna kepada mereka. Mereka juga berpuashati dan seronok berkursus sambil melancung cuti-cuti malaysia di sana. Terdapat juga guru yang 'plus satu hari' di atas bukit itu kerana hari Isnin masih cuti umum bagi negeri Perak....






No comments:

Post a Comment