VISI SEKOLAH
Melonjakkan Kecemerlangan SMKSTA
MISI SEKOLAH
1. Memantapkan kepimpinan instruksional dan kepimpinan transformasional dalam organisasi.
Melonjakkan Kecemerlangan SMKSTA
MISI SEKOLAH
1. Memantapkan kepimpinan instruksional dan kepimpinan transformasional dalam organisasi.
2. Menjana kecemerlangan akademik berteraskan pembelajaran dan pengajaran berkualiti, berkesan dan kosisten cemerlang.
3. Meningkatkan kecemerlangan pelajar dalam bidang kokurikulum dan sukan secara kulitatif dan kuantitatif.
4. Memperkasakan sahsiah dan jati diri pelajar berasaskan pembangunan modal insan.
5. Melaksanakan head count sebagai teras utama dalam semua bidang pengurusan pendidikan.
6. Mengamalkan pemantauan dan pengauditan secara menyeluruh serta memanfaatkan dapatan.
Mencapai kelulusan 70 peratus dalam peperiksaan PMR.
Mencapai kelulusan 100 peratus dalam peperiksaan SPM.
2. Pencapaian NKRA Pendidikan
Mencapai kelulusan 100 peratus dalam peperiksaan SPM.
2. Pencapaian NKRA Pendidikan
Mencapai 100 peratus pelajar menguasai kemahiran literasi dan numerasi.
Meningkatkan kedudukan sekolah kepada 1068 daripada 2198 sekolah menengah di seluruh negara.
3. Pencapaian kokurikulum dan sahsiah murid.
Meningkatkan kedudukan sekolah kepada 1068 daripada 2198 sekolah menengah di seluruh negara.
3. Pencapaian kokurikulum dan sahsiah murid.
Mencapai kedudukan 5 teratas dalam olahraga MSSD dan 3 tempat pertama dalam pertandingan permainan peringkat daerah.
Mencapai penurunan kes ponteng sekolah kepada 4 peratus
Mencapai kehadiran 100% murid dalam aktiviti kokurikulum.
Mencapai sifar kes rokok dalam kalangan pelajar.
4. Pencapaian imej sekolah
Mencapai penurunan kes ponteng sekolah kepada 4 peratus
Mencapai kehadiran 100% murid dalam aktiviti kokurikulum.
Mencapai sifar kes rokok dalam kalangan pelajar.
4. Pencapaian imej sekolah
Mendapat 3 anugerah peringkat daerah dan 1 anugerah peringkat negeri.
PELAN TAKTIKAL 2011
1. Memantapkan kepimpinan instruksional dan kepimpinan transformasional dalam organisasi.
· Penurunan kuasa (impowerment) kepada PK dan GK dalam pengurusan kewangan sekolah.
· Mesyuarat pengurusan G8 secara berkala.
· Taklimat profesional pengetua
· Bengkel kefahaman SKPM 2010
· Penggunaan buku panduan pengurusan guru dan staf.
2. Menjana kecemerlangan akademik berteraskan pembelajaran dan pengajaran berkualiti, berkesan dan kosisten cemerlang.
· Mesyuarat pengurusan G8 secara berkala.
· Taklimat profesional pengetua
· Bengkel kefahaman SKPM 2010
· Penggunaan buku panduan pengurusan guru dan staf.
2. Menjana kecemerlangan akademik berteraskan pembelajaran dan pengajaran berkualiti, berkesan dan kosisten cemerlang.
· Melaksanakan Dasar kurikulum Sekolah
· Program peningkatan prestasi peperiksaan awam dan peperiksaan dalaman.
· Program peningkatan mata pelajaran.
· Program perkampungan akademik PMR dan SPM
· Program NILAM
3. Meningkatkan kecemerlangan pelajar dalam bidang kokurikulum dan sukan secara kulitatif dan kuantitatif.
· Program peningkatan prestasi peperiksaan awam dan peperiksaan dalaman.
· Program peningkatan mata pelajaran.
· Program perkampungan akademik PMR dan SPM
· Program NILAM
3. Meningkatkan kecemerlangan pelajar dalam bidang kokurikulum dan sukan secara kulitatif dan kuantitatif.
· Perjumpaan mingguan unit-unit kokurikulum:
Unit beruniform – 18 kali
Persatuan akademik – 12 kali
Kelab Permainan – 12 kali
· Program Hari Kokurikulum
· Kejohanan Olahraga Tahunan
· Kejohanan Merentas Desa
· Pertandingan Kawad
· Pertandingan Permainan
4. Memperkasakan sahsiah dan jati diri pelajar berasaskan pembangunan modal insan.
· Program Titian Kasih
· Kem Pengawas
· Program Cegah Ponteng
· Mentor mentee
· Kem anak soleh
· Minggu 3K
· Program sifar rokok
· Kem Pengawas
· Program Cegah Ponteng
· Mentor mentee
· Kem anak soleh
· Minggu 3K
· Program sifar rokok
5. Melaksanakan head count sebagai teras utama dalam semua bidang pengurusan pendidikan.
· Pelaksanaan headcount dalam peperiksaan awam dan peperiksaan peringkat sekolah.
· Aplikasi Pengurusan Data HC dan peperiksaan (Sispa)
· Perlaksanaan post mortem
· Perlaksanaan soalan selaras JPN ting. 2 dan 4.
· Perlaksanaan headcount dalam hal ehwal murid dan kokurikulum.
6. Mengamalkan pemantauan dan pengauditan secara menyeluruh serta memanfaatkan dapatan.
· Aplikasi Pengurusan Data HC dan peperiksaan (Sispa)
· Perlaksanaan post mortem
· Perlaksanaan soalan selaras JPN ting. 2 dan 4.
· Perlaksanaan headcount dalam hal ehwal murid dan kokurikulum.
6. Mengamalkan pemantauan dan pengauditan secara menyeluruh serta memanfaatkan dapatan.
· Pemantauan pengurusan akademik, hal ehwal murid dan kokurikulum.
· Pengauditan akademik secara berkala
· Pengauditan semua fail secara berkala
.
Cuti bebeno dari memblogging yak.
ReplyDelete