Sunday, November 21, 2010

Musim Orang Kahwin....

Bila cuti sekolah yang panjang begini, ramailah yang mengambil peluang untuk melangsungkan perkahwinan atau mengadakan lain-lain kenduri. Bagi kami di SMK Sultan Tajul Ariffin seramai 3 orang guru akan melangsungkan perkahwinan, manakala dua orang guru pula akan mengkahwinkan anak masing-masing pada cuti ini. Yang akan berkahwin ialah cikgu Mohd Suhailee, cikgu Noor Fairuz dan cikgu Junaidah. Manakala yang akan mengkahwinkan anak pula ialah Tn Hj Kamil dan Tn Hj Rahimi.

Semasa saya meneliti kad-kad jemputan kahwin yang saya terima pada masa cuti ini, ramai yang mengadakan kenduri itu pada hari Sabtu dan Ahad sahaja. Hari lain tak ada. Dahlah begitu, banyak pula berlaku pertembungan hari yang sama yang mungkin menyebabkan kita tak dapat pergi ke rumah orang yang lain terutama yang jauh-jauh. Maklum saja lah, bila perut dah kenyang, maka malas pula nak pergi rumah kawan yang jauh itu. Namun tengoklah nanti, jika ada rezeki kita pergi juga meraikan…

Lihatlah banyaknya kad jemputan kahwin yang saya terima...

Satu lagi yang menariknya dari kad-kad yang saya terima ialah ada satu kad yang menuliskan

”Tema Majlis Warna Merah, Tetamu digalakkan Memakai Rona Merah”

Mak oi, kena cari baju merah pulak le..., Gamaknya adale yang tak mahu datang ke majlis itu kerana tak ada baju rona merah... Saya sendiri tak ada baju merah, baju orange ade le iaitu batik sekolah, Tapi insya Allah saya nak pergi juga ke rumah kawan saya tu, saya nak tengok majlis merah hari tu nanti, ade ke rupa penunjuk perasaan berbaju merah di Thailand dulu....

Kepada kawan saya tu, jangan marah, bergurau saje!!!

1 comment:

  1. salam

    banyak nyer jemputan cikgu...=) hehe..
    ermm..cikgu nk tnya, cikgu junaidah tu yg ajar seni tu ke? ke org lain?

    seronok cikgu rahimi dpt menantu dah...hehe

    ReplyDelete