Tuesday, November 30, 2010

Facebook Kelab Bekas Pelajar SMKSTA


Setelah beberapa hari line streamyx tak ada di Manong ni, petang tadi ianya pulih semula. Tak tahu lah asyik terganggu sahaja. Bilakah nak ada ’jalur lebar’ nya di sini pun entahlah....

Malam ini saya ’belayar’ dari satu web ke satu web mana-mana terfikir. Dengan bantuan ’pak cik’ Geogle saya menjumpai laman facebook Kelab Bekas Pelajar SMK Sultan Tajul Ariffin Manong Perak. Teruja dengan tajuk itu, akhirnya saya mengambil masa yang agak lama juga membaca komen-komen dan sembang bekas-bekas pelajar sekolah ini. Maklumlah sekolah ini pun umurnya dah 45 tahun, maka dah ada 40 kumpulan yang graduat dari sekolah ini. Sejak dari zaman kamera hitam putih hinggalah ke zaman kamera tak pakai ’kodak’ sekarang ini. Maka macam-macam kumpulan umur lah yang bersembang tu...

Seronok juga melihat gambar-gambar lama yang menjadi kenangan di muatkan di laman ini. Ditambah pulak dengan sembang-sembang bekas-bekas pelajar tu. Paling gelihati mereka mengingatkan kisah-kisah silam dimarah guru-guru yang ’garang-garang’; masa tu...

Saya juga cuba mengingat nama rakan-rakan guru di sekolah ini mana-mana yang saya tahu. Sekali fikir, dua kali fikir, dah nak pencen dah rasanya melihatkan anak murid pun dah besar dewasa....

Alamat facebook Kelab Bekas Pelajar yang saya maksudkan, klik di sini....

http://www.facebook.com/group.php?gid=177037116058

.

No comments:

Post a Comment