Wednesday, March 31, 2010

Mesyuarat Agung PIBG ke-35


Semalam 30 Mac 2010, diadakan majlis Mesyuarat Agung PIBG sekolah saya kali ke-35. Majlis bermula jam 2.30 petang di dewan F dan dirasmikan oleh Tn Hj Tosrin bin Jarvanthy, Pegawai Penerangan Pejabat Timbalan Perdana Menteri, Putrajaya.

Seperti biasa, bilangan kehadiran ibubapa dan guru adalah sekitar 200 orang kesemuanya. Yang eloknya kesemua ibubapa yang hadir menunggu majlis sehingga selesai kira-kira jam 6.00 petang. Tidak ada yang balik awal. Tahu kenapa? Selain ada cabutan nombor bertuah, hujan turun dengan begitu lebat menyebabkan para ibubapa menunggu sehingga majlis selesai.....

Pada tahun ini, ada pemilihan ahli jawatankuasa baru untuk sesi 2010-2012. Semasa aturcara pemilihan jawatankuasa baru ini, tiba-tiba nama saya disebut untuk menjadi pengerusi sementara yang menjalankan pemilihan AJK tersebut. Saya pun naiklah ke pentas menjalankan amanah itu semampu saya. Apabila saya buka kepada orang ramai untuk membuat cadangan, seorang bapa bangun dan mencadangkan AJK lama dilantik semula. Saya pun meminta sesaorang bangun dan menyokong cadangan tersebut. Ramailah yang mengangkat tangan.

Kemudian saya meminta cadangan yang lain. Seorang bapa yang lain bangun dan mencadangkan "cadangan ditutup!". Saya minta sokongan, Saya lihat beberapa orang kaum ibu pula bangun mengangkat tangan dan berkata "sokong!" Saya berkata dalam hati, mudah jadi pengerusi kalau macam ini... Tetapi sebagai orang yang diamanahkan saya menjalankan tugas saya dengan menyambung lagi, Ada bantahan? "Tiada!, jawapan spontan satu dewan... agaknya nak cepat kerana hari dah petang!

Kemudian saya meminta tuan pengetua mencadangkan AJK PIBG dari kalangan guru. Setelah diumumkan oleh tuan pengetua, dan mendapat sokongan ahli-ahli mesyuarat, selesailah tugas saya yang dilantik secara spontan itu.

Saya ingin mengucapkan tahniah kepada AJK baru yang dilantik. Dari kalangan guru, En Mat Khaili, Pn Hjh Zainab, Ustaz Azhari, Pn. Noor Shidah, En. Ahmad Hilmi dan Cik Haryati. Dan dari Kalangan ibubapa, Tn Hj Yat, Tn Hj Ali Am, En. Abtar, En. Kamarudin, En. Jaafar, Pn. Shima dan Pn. Mastura. Semoga mereka dapat menjalankan tugas ini dengan sebaiknya.


No comments:

Post a Comment