Sunday, March 28, 2010

Ceramah Maulidur Rasul

Hari Jumaat malam Sabtu yang lepas, telah diadakan program ceramah maulidur Rasul di masjid Sultan Yusuf Kampung Jeliang. Program anjuran jawatan kuasa kariah masjid itu mendapat sambutan yang menggalakkan daripada penduduk kampung. Lebih 500 orang hadir di majlis yang diadakan di perkarangan masjid itu.

Penceramah jemputan ialah Al fadhil ustas Kamal Izzat bin Ahmad, iaitu Pegawai Tadbir Agama Daerah Ipoh. Beliau mengulas tentang kenapa kita perlu mengikut RasulLullah SAW. Saya rasa sesiapa yang mengambil isi ucapannya tentu mendapat banyak perkara baru yang dapat menambahkan tingkat keimanan kita kepada Allah SWT.


Majlis turut diserikan dengan bacaan selawat beramai-ramai oleh penduduk kampung. Selain itu diadakan juga penyampaian hadiah pelajaran kepada pelajar kampung Jeliang yang cemerlang di dalam peperiksaan awam 2009, iaitu UPKK, UPSR, PMR dan SPM. Seramai 9 orang pelajar menerima hadiah kenangan maulid itu kali ini.


Saya mengambil kesempatan di sini mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan majlis maulidur rasul kali ini. Ini termasuk, para dermawan dan petugas-petugas masakan, khemah dan sebagainya. Semoga kita dapat meningkatkan keimanan dan ilmu kita dengan menghayati pengajaran dari ceramah yang disampaikan....

No comments:

Post a Comment