Saturday, December 19, 2009

Majlis Graduasi SBPI

Pada hari Khamis 17 Disember 2009 saya menghadiri Majlis Graduasi SBPI Rawang di Hotel De Palma, Ampang. Majlis bagi meraikan pelajar-pelajar tingkatan 5 yang telah menamatkan peperiksaan SPM pada 16 Disember itu dikenali juga sebagai Majlis Sireh Pulang Ke Gagang. Simbolik majlis yang diadakan itu ialah pihak pentadbiran sekolah ingin menyerahkan kembali anak-anak yang telah mereka didik selama 5 tahun kepada ibubapa penjaga masing-masing.

Saya mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih di atas jasa baik pihak sekolah berkenaan yang mendidik dan memberi pelajaran kepada anak saya Mohamad Rusydi selama beliau belajar di sekolah berkenaan. Masa selama 5 tahun dirasakan singkat sahaja apabila anak-anak itu selesai belajar. Batch pelajar tingkatan 5 itu mendatar sebagai pelajar sekolah berasrama penuh pada 5 Januari 2005. Itulah sebabnya batch itu digelar batch 05-09.

Selama 5 tahun saya berulang alik ke sekolah berkenaan kerana menghantar, mengambil dan menziarahi anak saya di asrama di Bandar Tasik Puteri, Rawang itu, saya menyaksikan banyak perubahan dan kelainan program-program pendidikan yang disusun dan dilaksanakan di sekolah berasrama penuh berbanding program pendidikan di sekolah harian biasa. Mungkin disebabkan program sedemikian pencapaian sekolah-sekolah berasrama penuh lebih baik dari sekolah-sekolah lain. Diharap Mohamad Rusydi dan rakan-rakannya akan memperolehi kegemilangan di dalam keputusan peperiksaan SPM yang bakal keluar pada bulan Mac 2010 nanti...


Kelihatan seronoknya para 'graduan' sebaik selesai majlis penyampaian sijil graduasi.


Sebahagian ibu bapa dan hadirin yang menghadiri majlis di hotel itu.

No comments:

Post a Comment