Monday, January 23, 2012

Hj Azizi Pengerusi Jemaah Pengurusan Sekolah Yang Baru.


.

Pada hari Jumaat yang lepas telah diadakan mesyuarat Jemaah Pengurusan Sekolah SMA Maahad Al Mizan kali pertama untuk tahun 2012 ini. Di dalam mesyuarat ini telah dilantik Jawatankuasa Jemaah Pengurusan Sekolah yang baru. Di dalam pengurusan Sekolah-sekolah Agama Rakyat, SMAN dan SABK, Jemaah Pengurusan Sekolah (JPS) adalah jawatan kuasa yang penting dan nama ahli-ahli jemaah pengurusan ini mesti dihantar untuk dilantik secara rasmi oleh Majlis Agama Islam Negeri Perak (MAIPk).

Berikut ialah nama ahli JPS yang baru. Pengerusi ialah Alfadhil Ustaz Hj Azizi bin Hj Ghazali. Timbalan Pengerusi ialah Ustaz Hj Ahmad Zahawir bin Saaya (muka baru dalam JPS). Setiausaha ialah Tn Pengetua, Ustaz Hj Megat Radzuan b. Megat Taib, manakala Bendahari ialah Guru Penolong Kanan, Tn Hj Ahmad Zuhairi b Hj Zakaria.

Ahli-ahli Jawatankuasa JPS pula ialah Ustaz Ahmad b. Puteh Othman, En Megat Kamalul Bahrin b. Megat Muhammad, En Musa bin Saaya, Ustaz Yusof b Hj Mahyuddin, Ustaz Mohd Kamalul Abrar b Hj Zakaria dan Ustazah Hjh Meriyam b Hj Abdul Latif (muka baru dalam JPS).

Ustaz Hj Azizi yang diamanahkan sebagai pengerusi JPS yang baru, adalah AJK JPS sejak sekolah ini belum ditubuhkan lagi. Beliau adalah ‘orang kuat’ semasa gerakan memungut derma orang ramai bagi menubuhkan sekolah Maahad Al Mizan sejak tahun 1994 dulu. Beliau tanpa segan silu telah mengumpulkan derma dari orang ramai, khususnya semasa beliau menjadi guru Tabung Haji dan semasa menjalankan tugas sebagai Naib Kadi.

Semoga Jemaah Pengurusan yang baru ini dapat menjalankan amanah yang diberi dengan amat baik sekali, Insya-Allah.


No comments:

Post a Comment