Sunday, October 3, 2010

Program Solat Hajat & Bacaan Yassin


Pagi hari Jumaat telah diadakan Program Solat Hajat dan Bacaan Surah Yassin bagi mendoakan kejayaan calon-calon dalam peperiksaan PMR nanti. Program yang bermula jam 9.00 pagi itu telah diadakan di Masjid Nurul Huda Manong.

Semua calon PMR lelaki dan perempuan hadir ke masjid lebih awal. Guru-guru dan ibubapa pelajar juga hadir bagi menyokong usaha yang dianjurkan oleh pihak sekolah. Malang sedikit bilangan waris / ibubapa yang hadir sangat sedikit iaitu seramai 16 orang bapa serta beberapa beberapa orang ibu sahaja. Sedangkan bilangan calon semuanya 131 orang.

Kadang-kadang saya terfikir, sibuk benarkah ibubapa sekarang ini hinggakan tak dapat meluangkan sedikit masa bersama anak-anak dalam majlis memohon doa untuk anak-anak mereka sendiri.... Atau mereka hanya mengharapkan biarlah orang lain yang mendoakan kejayaan anak mereka. Atau mereka tak memang tak mengharapkan kejayaan anak-anaknya.....!

Maaf cakap, ada orang lain di sekolah lain, ibubapanya sanggup datang beratus km dan mengambil cuti semata-mata untuk bersama-sama anak-anak dalam majlis bacaan Yassin dan solat hajat yang dianjurkan oleh sekolah mereka. Bukan selalu, masa PMR sekali, masa SPM esok sekali lagi. Itu saja...

Apa pun, semoga Allah SWT memakbulkan permintaan pelajar-pelajar, guru-guru dan ibubapa yang hadir agar peratus pencapaian sekolah ini meningkat dalam PMR kali ini. Sudah sangat banyak program telah dilaksanakan oleh pihak sekolah bagi membantu calon-calon menyiapkan diri untuuk menghadapi peperiksaan. Kejayaan pelajar-pelajar adalah kejayaan sekolah, Kejayaan sekolah adalah kebanggaan semua warga sekolah. InsyaAllah kita boleh!!

.

No comments:

Post a Comment